Web 3.0 ( Semantik Web ) ve Eğitim

21 Ekim 2011 Cuma0 yorum



Web 3.0 veya diğer adıyla semantik web denilen olgu artık hayatımızda yer edinmeye başladı. Web teknolojileri ile ilgilinenlerin bu konuda bilgisi olsa da yine de hatırlatmakta fayda var diye düşünüyorum. Kısaca internet dünyamızı kuşatan kitlesel bilginin yeniden yapılandırılarak anlamlandırılabilmesidir. ( Ayrıntılı Bilgi İçin Tıklayınız. ) Web 3.0 uygulamaları şu an için genellikle sosyal ağ siteleri, alışveriş siteleri vb. sitelerde kullanılmaktadır. Eğitim alanında kullanımı ise çok sınırlıdır. Gelecek eğitimde Web 3.0 teknolojisinin daha çok sık kullnıldığı kişiselleştirilmiş eğitime doğru kaymaktadır. Öğrenciler artık okul sitelerinde veya bakanlığın onlar için hazırlamış olduğu web sitelerinde kedilerine özel sayfaları kendi ilgi ve ihtiyaçlarına göre düzenleyip, bu sayfalardan eğitimleri için gerekli her türlü kaynağa kendi özellikleri doğrultusunda ulaşabileceklerdir. Mili Eğitim Bakanlığı ise alt yapısını ve eğitim portallarını bu doğrultuda yapılandırıp öğrencilerin özellikleri doğrultusunda daha kişiselleşmiş bir eğitime kavuşmaları için gerekli önlemleri almalıdır.
Share this article :

Yorum Gönder

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. teleyorum - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger