Tweetreyt dönemi

19 Aralık 2012 Çarşamba0 yorum


Son dönemde sosyal medya şirketlerin veri depolama merkezi haline geldi. Araştırma kuruluşu Nielsen de buradan yola çıkarak 2013’ten itibaren televizyon reyting ölçümlerine twitter üzerinden yapılan paylaşımları da dahil edecek.



SOSYAL medyanın, tüketicilerin görüşlerini de paylaştığı bir mecra haline gelmesi,televizyon reyting ölçümünde yeni bir dönemin önünü açtı. Dünyaca ünlü araştırma kuruluşu ‘Nielsen’, televizyon reyting ölçümlerine sosyal paylaşım siteleri üzerinden yapılan paylaşımları da dahil ederek, televizyon programlarının izlenme oranlarını internetteki paylaşım ve tartışmalar sayesinde ölçümleyecek. ‘Nielsen Twitter TV Reyting’ adıyla 2013 yılının ikinci yarısından itibaren verilerin sunulmaya başlayacağı belirtilirken, bu ortaklık sayesinde Twitter 2014 yılında 1 milyar dolarlık reklam gelirine erişecek.  Televizyon izleyicilerinin, ekrandaki programlar ve dizilerle ilgili olarak anlık yorum yapmaları artık kanallara ‘Twitter’ reytingi olarak rapor edilecek. Bu uygulama ile birlikte reklam piyasasının da, kanalların internet üzerindeki reytinglerine göre yeniden şekillenmesi bekleniyor. Analistler, geniş kitlelere hitap eden bir şov programının pek çok insan tarafından Twitter üzerinde yorum almasının, o programın sadece izlenmediğini aynı zamanda insanların bağlılığını ve değer verdiğini de gösterdiğini savunuyor. Bu veriler ışığında televizyon kanallarının reklam gelirlerini artırabileceği öne sürülüyor.

YORUMLAR YÜZDE 30 ARTTIHer 100 Twitter kullanıcısının yıl başından bu yana izlediği program ile ilgili yaptığı yorumların yüzde 30 oranında arttığı bildirilirken, özellikle 25 ve 44 yaş aralığındaki internet kullanıcılarının sosyal medyada yayınlanan içerik hakkında fikir beyan ettiği belirtiliyor. Televizyon şirketlerinin, programların internet ortamında ne ölçekte tartışıldığını öğrenmek istedikleri için bu verinin toplanma kararının çıktığı kaydedildi.

İlaç şirketleri de yan etkiye bakıyorÜRETTİKLERİ ürünlerin insanlar üzerindeki yan etkilerini öğrenmek isteyen ilaç şirketleri de gözünü sosyal medyaya dikti. İlaçların prospektüsünü dikkate almayan kullanıcıların, doktora gitmek yerine Twitter üzerinden paylaşım yapmaları ilaç şirketlerini harekete geçird. İlaç şirketleri, özellikle yan etkileri gözlemlemesine rağmen tedaviyi reddeden hastaları hedefliyor.

Share this article :

Yorum Gönder

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. teleyorum - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger